0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Då blir det någon av de pumpar du kan koppla ihop med husdatas interface.Kolla in på husdata punkt se.
husdata verkar ok, lite synd att man behöver en windowsburk.logger2020 hittar jag ingenstans att man kan koppla in sig på värmepumpen, kan man det ? angående usb-läggning, kan man lura den genom att "emulera" ett usb minne o istället tanka ner till en disk i en dator ??
Logger 2020 är utvecklad med tanke på att vara oberoende av värmepumpstillverkare och mjukvaruversioner på reglerdatorerna, det innebär att du måste ansluta egna givare, men lösningen är framtidssäker så tillvida att du inte är beroende av uppdateringar i takt med att du uppdaterar värmepumpens mjukvara, vilket blir allt vanligare.För dig som användare förstår jag att det kan kännas lockande att köpa något som är "bara plugga i", men som leverantör av den typen av lösning kommer det att bli många anpassningar efter tillverkarnas ständiga uppdateringar av maskiner och mjukvara, så tillverkarnas egna lösningar kanske på sikt är bäst om man vill köra direkt mot värmepumpens reglerdator.Allt detta är naturligvis bara spekulationer, men det är i alla fall det som ligger till grund för att jag valt att inte göra logger 2020 möjlig att koppla direkt mot värmepumparnas eget interface, det blir helt enkelt för dyrt/tidskrävande att ständigt anpassa mjukvaran och hårdvaran efter tillverkarnas uppgraderingar.