0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Pumpen har låg min effekt så många start stop beror inte på att den har för hög effekt i alla fall.
Känner du till vilket effektbehov PLM har?Vilken är Daikins min-effekt vid den temperatur som PLM kör ut, när starterna var som störst?Vilken temperatur från borran?
Jag är ju blott en amatör och ett troll med den pumpen levererar nog betydligt mer vid den kb-tempen, känns nästan som om du "bundit dig ris på ryggen" när du drämde till med 200m hål,,, men senare så.Testa som sagt att stänga bypassen och ställa ner deltat till 5-6°./C
Saknar mycket fakta men pumpen har nog ett av marknadens lägsta min effekt så allt annat har högre effekt oavsett on/off eller inverter. Effekten kan vara för hög i alla fall men det beror inte på valet av vp utan på hur den kopplats in.
Lexus: Vet inte om jag formulerar frågan rätt, går det att räkna ut effekten på pumpen om man vet flöde och temp?exempelvis.framledn.temp 41,6 returtemp. 36,4 flöde. 14l./min.
Jag kanske behöver komplettera mina kuskaper lite Jag trodde att jag får fler start stopp ju lägre delta jag har är det fel?På displayen under givarinfo finns: FramledningFL värmeväxlareReturledningVad är vad ?