0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Det medföljer en installationsmanual med maskinen idag.Dock så anser vi att den är inte är tillräckligt tydlig och har gjort en ny.Den kommer att publiceras på vår hemsida efter julledigheterna.
Utan att säkert veta så tror jag det blir svårt att ha rör där. Pumpen är ju fulltryckt med komponenter och längst ned sitter kompressorpaketet så det ser inte ut att vara många mm kvar om man tittar framifrån (eftersom jag nog har sveriges minsta pannrum med 10 cm "fri" yta runt om så kommer jag inte åt att titta från annat håll).Om du har tur kanske rören kan gå upp i de avfasade hörnen på baksidan, se ritning på Daikins hemsida http://www.daikin.se/mdm/pdf/EGSQH10S18A9W_dim_3D081375A_EN.pdf. Alla rör ansluts ju på ovansidan av pumpen.Din installatör borde ju ha haft med detta i sina beräkningar för installationen, dvs eventuell flytt av rören?Du kan ju alltid lägga upp en bild här med lite mått så kan förhoppningsvis Daikin svara om det ser genomförbart ut.
Nåja det får väl bli benställning då antar jag.
Det är klinkers på golvet idag så att gjuta en klack innebär merjobb + att rören ur golvet då inte räcker till.
Det spelar ju ingen större roll hur pumpen är uppbyggd om det inte går att få den i mitt område. 2 ggr har jag anmält intresse på Daikins hemsida utan att någon hört av sig./Christer