0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Men IVT har väl haft en inverterstyrd BV pump tidigare?//Rasmus
Jag har tidigare redovisat en offert jag har fått på 127 000kr, nu har jag fått en till och den är på 130 000kr. Båda dessa med 160m borr. Spännande att höra vilket erbjudande du får!
Angående priser Tuchpad så har dessa redan börjat komma ut här. Jag har tidigare redovisat en offert jag har fått på 127 000kr, nu har jag fått en till och den är på 130 000kr. Båda dessa med 160m borr. Spännande att höra vilket erbjudande du får!
Dock känner man ju sig lite som en försökskannin om man slänger in denna pump i huset bara någon månad efter lansering. Hur går det med testerna hos SP?
När jag tittar på den annonsen på blocket blir jag mer och mer övertygad om att 72.000kr inte gäller Daikin's BVP, utan andra pumpar. Det är nog bara ett lockpris, men när man läser i själva annonsen så står det ju inget pris just för bergvärmepumpen. Eller så behöver jag glasögon.Lite som många annonsörer gör på blocket. De sätter förstabild med den dyraste varan och prismärker med den billigaste varans pris. Först tror man ju att varan är helt sjukt billig, sen när man tittar i annonsen så ser man att ojdå, det var ju inte varan på bilden som kostade så lite
72000 kr kan väl inte anses vara speciellt billigt Nibes 1255 säljs ju för 63000 kr nu vet jag inte vem som är bäst men det är i alla fall inverters en on/off vp och tank blir ju troligtvis billigare än inverter om man ska ge 72000 kr
Jämförelsen mellan olika maskiner i olika kanaler kan vara lite haltande.Priset på 1255 på nätet kan knappt vara representativt som slutkundspris då det är i nivå vad den vanliga rörmokaren köper in maskinen för.Nätbolaget lägger på 2 % på inpris och saken är biff.Skall rörmokaren leverera en helhetslösning så får man nog räkna med ett högre pris då han vill ju tjäna pengar på varan han säljer.Vet ingen branch där delar säljs vidare av återförsäljaren utan vinst ?I jämförelsen så skall det även räknas i priser på de delar som ingår i maskinen samt installationstiden för desamma.MvhDaikin