0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Daikin!Så här skriver ett Umeåföretag.Enligt Energimyndighetens test har Daikin's nya bergvärmepump en årsvärmefaktor (SCOP) på upp till 5,24, vilket är marknadsledande!Stämmer den infon?
Kommer Energimyndigheten med ett nytt test av bergvärmepumpar från flera märken, eller blir det bara från Daikin?
Hej!När kan vi vänta oss att se siffrorna från testerna? Alla bor ju inte i Stockholm eller Göteborg och kan se pumparna på mässorna.Enligt tidigare svar så sas det att pumpen skulle säljas av bla grossister, men då jag kollade med Dahl visste dom ingenting om den. När kan vi som är intresserade av den faktiskt köpa den?
Kan man inte köpa den som privatperson på nätet? Hittar den ingenstans. Vet inte ens var den heter visserligen då jag ej hittar modellbeteckning (jag kanske är dålig på att leta?), så jag vet ej riktigt vilken modell jag skall kolla pris på. Men när jag söker på Daikin så ser jag inte just någon bergvärmepump.Hur ligger den i pris till slutkund? Nibe F1255 4-16kW finns för 63.000 kr inkl. frakt. Ligger Daikin's modell under, över eller däromkring?
God kväll,är lite trött efter dagens sthlmsmässa.Intresset har varit över förväntan.Roligt är att jag hittar mer funktioner i styrsystemet varje dag.(dessa funktioner kommer att beskrivas närmare i vår egen tavla under n.v.)Maskinen har precis testats för lilla huset /radiatorer.nu startar stora huset/radiatorer.Siffrorna ser bra ut och kommer att publiceras så fort SP har räknat klart dem och de har validerats.Dahl tillhör inte de grossisterna som kommer att ha tillgång till produkten.Godnatt och tack för mig ikväll.MvhDaikin_
Man kommer inte kunna köpa denna som privatperson. EGSQH-A9W eller Daikin Evolution.
Ok, men vad kommer den kosta då? Även om man inte kan köpa den privat, så vill man ju veta vad man betalar för den Är den så dyr så Daikin inte vågar gå ut med det tro? ...får man ju inte hoppas.Som jämförelse måste man nog ändå välja Nibe F1255 som ju kostar 63.000 vid privatköp, men förmodligen lite under när det går genom återförsäljare som totalentreprenad. Och då är det klart plötsligt rätt intressant att veta vad Daikin kostar, då både borrning och installationen runtomkring håller i stort sett samma prisbild oavsett vilket märke och vilken modell man än väljer av VP.
Rent netto skulle jag tro den är dyrare, men maskinen är komplett. Inbyggt expantionskärl m.m lättare mindre m.m så slutsumman borde bli samma eller billigare.
Den heter Evolution av en anledning.
Jag är helt säker på att även om den kostar mer kommer den vara värd det.
63000 för 1255 ?? Det var billigt, vart då ? Hittar den för 69900 som billigast.Dailin