0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Installatör i Karlstad , finns det ? Erik
Hej,Har installerat Daikin bergvärme pump idag och har väldiga bekymmer.Direkt efter fyllt upp värmepumpen och startat upp den så kom larm, "ingen kontakt mellan inne och uteenhet" Efter kontakt med Daikin support så saknas kontakt inne i värmepumpen mellan kretskorten. Prova tryck på alla anslutningar. Sen var det ingen mer hjälp från dem.Efter gjort det och startat om, så försvann det larmet och ersattes av "sekundär framlednings givare saknas"Efter mer tryckande på krets korten så försvann larmet tillfälligt o värmepumpen startade.Gick en stund sen dök larmet upp igen. Värmepumpen fortsatte gå, och börja värma huset. Men INGET varmvatten. Även nu i kväll 5 timmar efter den kom igång.Larmet kom åter, och allt stannat. Har brutit strömmen, och kompressorn startat igen. Men inget varmvatten o larmet sekundär framlednings givare saknas. Har kollat alla inställningar men hittar inget som kan ge det larmet,Va gör jag? Ingen support på Daikin i morgon en lördag precis, det var inte så intresserade en fredag 15.55 heller. Någon som har någon idé så e jag väldigt tacksam.Med vänlig hälsning,.Håkan
Det är jag som är installatören, till slutkund, men är helt ny på daikin bergvärme.Har installerat/servat Bosch/Ivt under många år.I och med det är helg så ville jag bara kolla här o det var någon som hört detta innan med larmet, så kunden blir nöjd. Vv kan det troligen va en inställning som jag missat.Ska kolla på den nu, så får vi se.