0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag får det till att en 22mm slinga på 15meter kan växla 7673W vid 15l/s, med ytforstorade kamrör bör det bli bättre men sedan kommer säkert verkligheten och biter en lite med... Kan min uträkning stämma? Tycker att värdet känns rätt rimligt iallafall.EDIT: Med 3k delta.
sedan kommer säkert verkligheten och biter en
15 l/s i ett 22-rör? Verkligheten är endast 1,2 kW vid deltaT 3° d.v.s. delta mellan kopparrörets yta och omgivande vatten.
jag skrev fel, givetvis(?) skulle flödet vara 15l/min dvs inte per sekund utan minut... Ursäkta för det. Men det kvittar ju nu när Lexus har berättad att det var fel ändå fast jag tror nog att 1,2kw är lägre än vad man kan växla.
Vad är verkligheten på ett 22mm kopparrör med 0,3l/s?Svara för jag behöver informationen.
Hur långt rör?
Kan jag tolka det som att du godkänner mitt svar 1,2 kW? Jag räknade medel av 340-455W/m²K d.v.s. 0.022 x 3.14 x 15 x 400 = 1,2 kW?
Dy har säkert skrivit det men orkar inte läsa hela tråden igen skulle du köra genom kamslingan först och sen genom fläktbatteriet ? och hur får du cirkulation när kompressorn står Med Nibes cp eller extern brine cp.
Hur fixar du brine cp när kompressorn står 1245ans cp drar ju en hel del och dit hus klarar sig med lite effekt och då blir det mycket stå tid för kompressorn fast brine ska ju cirkulera och värma tunnan.