0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Räcker det med 15 meters slinga
Detta går nog att använda däremot:http://www.engineeringtoolbox.com/overall-heat-transfer-coefficients-d_284.html
Full last är 3,6kw om frånluften står still eller inte existerar.Vad laddar din 1245 tanken med när den laddar VV?Hur lång slinga sitter det där?
Har ingen aning hur lång slingan är men framledningen ligger runt 5 grader över vad vv tempen blir i toppen. Funkar det lika dåligt för dig så med 0 i tunnan -5 in till vp fast du ska ju visserligen ta ut lägre effekt men jag tycker det låter som för lite med en 15 meters slinga. Fast har du cirkulation även på utsidan av slingan bör det bli bättre Men det är ju enkelt att prova funkar det inte köp en till 15 meters slinga. Jag har 25 meter slinga till vv före beredaren
Bra sida men jag fattar inte hur jag skall få W/m2K till något?Jag kan helt enkelt inte förstå hur jag skall räkna?Vatten mot koppar är 13.1 och?
Är det inte bara Watt per yta och temperaturskillnad?
Jovisst men hur räknar man?
Förslag: antag att tempskillnad i rörvägg försummbar och att tempen i röret är medelvärde av ut och intemp. Effekten blir förstås störst när omgivningen är kall. När den är lika med ingånde temp så är effekten noll.