0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HjälpJag och min gubbe ska köpa en värmepump. Valet står nu mellan HE9DKE eller Mitsubishi Q heat 4,5. Behöver därför råd snarast från er alla . Himla bra forum Jag har lovat att lämna besked senast måndag. Jag vill nämligen ha den installerad snarast möjligt. Vår villa har en öppen planlösning. Mitt i köket installerade vi en murspis 2001 och den fungerar väldigt bra. Vi har haft takvärme som nu har pajat totalt. Den uppvärmning vi har i dag är murspisen och vi behöver därför en värmepump tror vi i alla fall.
Nu har jag kollat och den hade firman vi har varit i kontakt med haft problem med. Nu kommer jag inte ihåg vad han sa, för när han nämnde "problem" slog jag igen öronen. *grina* Dumt gjort. Han rekommenderade Panasonicen på grund av deras "superscroll" vad det nu är. 23.500 kr med installation dock är då elen inte inräknad för det måste någon annan göra.De andra två ville han ha 19.700 kr för med installation. Eljobben görs av en elfirma.
..Skulle ni som läser detta vilja se ett års fullständig uppföljning av elförbrukningen med LVP installerad så kanske jag kan tänka mig att lägga ut denna i forumet.