0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tolkar det också så. Ställer man in noll så är det aktuell utetemperatur som används rätt av.
När driftläget är satt till "auto" väljer värmepumpen själv, beroende på medelutetemperatur,när start och stopp av tillsats samt värmeproduktion skatillåtas.I denna meny väljer du dessa medelutetemperaturer.Du kan även ställa in under hur lång tid (filtreringstid) medeltemperaturenräknas. Väljer du 0 innebär det att aktuell utetemperatur används.
Om jag inte förstått fel menar han att utegivarstyrning blir "fel" för att en temperatursänkning ute inte innebär ett omedelbart värmebehov i huset. Och det förefaller ju sant. Och utegivaren skall inte alltid självklart sitta på en norrvägg!Och styrning med innegivare blir "fel" för när innegivaren reagerar så har det redan blivit "för varm" eller "för kallt" inomhus. I onödan! Känns instinktivt rätt också. Själv har jag alltid haft 100% påverkan på min innegivare för att försöka eliminera detta "fel" så långt det går.Prognosstyrning hyvlas jäms med fotknölarna också!