0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur lång är livslängden på en L/L pump?Talade just med en person som hade en 10 år gammal Qualitair pump.Finns det fler som har L/L pumpar som är 10 år eller äldre och fortfarande i drift.Hör av Er.
Men allvarigt så är det väl den stora frågan för oss llp ägare oavsett märke, hinner man tjäna någon krona innan pumpen havererar Häruppe i Norrbotten går ju den i stort sett oavbrutet 24/dygn i ca 9-10 månader
Vår Toshiba RAS13 DC Inverter installerades januari 1991 för 35000:- den tuffade på till våren 2004. Det enda som gjordes åt den under den tiden var ett kretskortbyte, men det gick å anda sidan på 7000:- tydligen ett standardfel på dem, enl. montören.
Citat från: Panasonic E9 skrivet 19 november 2005, 14:01:39Vår Toshiba RAS13 DC Inverter installerades januari 1991 för 35000:- den tuffade på till våren 2004. Det enda som gjordes åt den under den tiden var ett kretskortbyte, men det gick å anda sidan på 7000:- tydligen ett standardfel på dem, enl. montören. Imponerande! Man får hoppas att kvaliteten inte har sjunkit med priserna (som för kylskåp) samt att inverter inte sänker livslängden. Jag får kanske tillägga att jag inte har vp (ännu).
Vad jag har hört så är det MASSOR med Toshiba och dom andra märkena som börjar haverera efter några månader...Bara Panasonic går och går och går...