0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kör du med pumpen i driftläge heat eller i läge auto?
Dessutom säger du att fler av samma modell har samma fel/feature?
CiteraKör du med pumpen i driftläge heat eller i läge auto?Heat, och inget annat. Ingen har varit och knappat på fjärrkontrollen förutom jag så den kan inte ha hamnat på auto av misstag, och det blev ingen skillnad trots att jag växlade mellan de olika driftlägena tills jag hamnade på heat igen.CiteraDessutom säger du att fler av samma modell har samma fel/feature?Problemet är ju inte att swingen kräver manuell fläkthastighet, utan att den plötsligt börjat funka med automatisk hastighet trots att det inte ska vara på det viset. Det känns oroväckande helt enkelt, även om den "nya" funktionen är bra.
Och innerdelen piper till också när du gör ändringar?
Jag svarade på detta inlägg i natt, men togs av någon anledning bort av Rickard?Jag tror att du har buggar i styrprogrammet. Det påminner väldigt mycket om en PC som "hänger sig".Man kan inte starta om den "programvarumässigt" utan måste göra en hårdvarureset.Jämför med Microsofts historiskt buggiga operativsystem! Och hur mycket litade man på dom? Temperaturregleringen funkar inte heller, kan också tyda på det. Dessutom säger du att fler av samma modell har samma fel/feature? Kan tyda på ett rent seriefel på dom maskiner med samma programvaruversion. Blir till att byta något kort, prom etc.Låter jobbigt/dyrt. Men det kan vara ett enklare fel, typ glappkontakt.Jag kan dock ha dragit en felaktig förhastad slutsats. Vi får väl se om fler verifierar samma problemställning. / hejSkitsnack redigeras ibland, Admin
Citat från: gäst skrivet 19 november 2005, 11:09:54Jag svarade på detta inlägg i natt, men togs av någon anledning bort av Rickard?Jag tror att du har buggar i styrprogrammet. Det påminner väldigt mycket om en PC som "hänger sig".Man kan inte starta om den "programvarumässigt" utan måste göra en hårdvarureset.Jämför med Microsofts historiskt buggiga operativsystem! Och hur mycket litade man på dom? Temperaturregleringen funkar inte heller, kan också tyda på det. Dessutom säger du att fler av samma modell har samma fel/feature? Kan tyda på ett rent seriefel på dom maskiner med samma programvaruversion. Blir till att byta något kort, prom etc.Låter jobbigt/dyrt. Men det kan vara ett enklare fel, typ glappkontakt.Jag kan dock ha dragit en felaktig förhastad slutsats. Vi får väl se om fler verifierar samma problemställning. / hejSkitsnack redigeras ibland, AdminRedigera är en sak, ta bort är en helt annan, eller? Obs ingen Smiley!Det var väl ungefär så här jag skrev inatt, men jag hade med något om grupptalan också om jag minns rätt? Jag anser att det kan vara en fullt möjlig väg för drabbade om det kan bevisas att någon sålt mängder av pumpar med hjälp av friserade "glädjesiffror". Men som sagt, det är upp till de missnöjda köparna att arrangera något sådant. Annars blir det väl som i en rättegång. Brott kan ej styrkas! Torde vara flera tusen drabbade om det är programfel.Som upplysning kan jag säga att Rickard nu är på mig "Privata mail vägen" för att få stopp på mig.Jag går nog på Rickards linje att inte publicera hans mail på öppen plats av omtanke om honom och credit för det fina forum han tillhandahåller. Sen får jag väl lova att inte in absurdum upprepa saker, som av vissa kan uppfattas som "påhopp", förtal, etc. Jag lovar att försöka bättra mig rejält på den punkten. / hej
Som sagt var, publicera gärna, även om jag tycker att det är onödigt så kan det vara en fördel för mig att min viljeinriktning med forumet klargörs för forumets nya medlemmar och besökare.Min trovärdighet som oberoende och objektiv ägare/administratör av värmepumpsforum stärks av just den typ av diskussion vi nu för, det har den tidigare gjort, och jag tror den kommer att göra det även denna gång.m.v.h./Rickard
Sovjetstaten...
Sovjetstaten... Det är väl ändå Rickads forum och vill man inte skriva här och följa några enkla regler så får man väl söka sig till andra forum, svårare än så är det inte.Jag tycker personligen det är en förutsättning med en aktiv admin på sådana här typer av forum, annars spårar de ur fullständigt, det finns det gott om exempel på. Rena reklaminlägg, personangrepp, leverantörer/generalagenter som under falsk flagg smutskastar/haussar upp produkter på felaktiga grunder. Det finns en del inlägg här som har tendenser att gå åt det hållet så jag tycker Rickard gör helt rätt.