0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Forumet har runt 200 000 unika besökare/månad, så nog är det rätt många som känner till det.Om du nu inte menade bara denna tråd...
Desto större djur den inte skall reagera på desto långsammare/sämre blir deckarens möjlighet att larma för människor. Det är nog en avvägning de gjort vid 15 kg för att få ut en någorlunda respons. Och dessutom, vilken tjuv går in ett hus med en 40 kg+ schäfer ??
Sector alarm finns också om det inte nämnts innan.Det viktigaste är att företaget man väljer har väktare på orten man bor eller så nära som möjligt.Sector använder lokala väktare om jag minns rätt.Annars är det mesta likvärdigt oavsett vilken operatör man väljer.Sector och tryggahem har samma utrustning som skall vara mycket bra enligt säljare från andra märken.
Citerar detta för Sector var hos mig idag, fick skriva på papperet för att bli av med människan, annars hade hon suttit kvar ännu.Men jag kommer antingen att ringa och säga att Verisure är billigare eller hänvisa till ångerrätten, samt att hon verkar ha ljugit om installationsavgiften (som hon naturligtvis bjöd på), kollar man på nätet är det mindre än hälften än vad hon sa.Fast det där med mobilapp för att hantera larmet samt tempövervakning var rätt najs...
Rickards larm har det med.
Se där, ja det där har ju det jag "behöver", har ingen använding för att nån kommer och tittar till t.ex.Hur funkar uppringnigen/sms funktionen, måste jag ha gsm kort eller något?
Nu var det avbeställt från Sector Alarm, bra kundtjänst även om säljaren var lite besvärlig.Om det blir nåt larm hos mig beställer jag av Rickard.