0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...samt att de kan sina egna märken bättre än nån annan
Jag hade en 4-hjulsdriven Skoda för ett antal år sedan. Killen på VAG's märkesverkstad missade att byta olja i Haldexen för han såg inte att bilen var 4-hjulsdriven...
Jag lämnade till märkesverkstad en gång i tiden men slutade för det var totalt katastrofalt. Gjorde en liten tråd om det på ett annat forum. http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=19&t=32867#p21690När jag köpte den bilen 2005 så var den knappt 2 år gammal och visade sig ha ordentliga vibrationer i bromsarna. Jag åkte bort till volvo verkstan. Garanti? Nejdå samtliga bromsjobb var slitage enligt dom. Fick pris på 4700kr bara för att smörja upp oken, inget mer. Vi har en däckfirma vid jobbet som gör mycket broms och framvagnsjobb. Åkte till dom. Jo säger Sören, vi kan ta isär smörja upp o svarva skivorna åt dig, 300kr. Sen visar det sig att Volvo verkstan själva lämnat bromsjobb dit som de inte får ordning på. Har gjort mycket fram o bakvagnsjobb hos dom efter det. Alltid bra priser o service. Sen är det lite lustigt, jag undrade hur de kunde komma sig att jag blev drabbad av fel så mycket från Volvoverkstan. Sen gör de reklam om personlig serviceman som följer bilen..... Det var då jag tog beslutet om att aldrig åka dit o serva igen. Nu har däckfirman köpt på sig mer utrustning o börjat serva också. Nu har jag inte kvar Volvon utan åker Opel istället men gissa vart jag kommer att lämna bilen? Opeln (Zafira 09) tände antisladdlampan o jag hade problem att få det felsökt o åtgärdat så det slutade med att jag köpte en Op-com OBD scanner för 300kr (kina klon) å det tog mig 10 minuter att konstatera att det var den laterala accellerationsgivaren som spikade mellan +-10G på en stillastående bil. Kostar fan här i Sverige så jag hittade en på Ebay för 600kr inklusive frakt. Det felet hade kostat massor o Opel verkstan kunde inte ens svara mig på om deras egen märkesförsäkring skulle täcka det fullt ut på maskinförsäkringen. På verkstan så hade jag fått betala 1800kr/tim i felsökning, runt 5000kr för givaren och sedan för arbete att byta den. En annan konsulterad verkstad ville byta styrvinkelgivaren..... Det kostade mig som sagt 900kr totalt o då har jag kvar scannern. Drog ut en graf från den trasiga givaren.
Hmm, jag vet inte vad det är för filosofi som just Volvo driver i sina lokaler Dacia:n som jag kör, köpt på Volvo, kan man serva på Meca sa säljaren men blir det allvarligare fel på den så ska den till Volvo 3 mil längre bort Då kan ju inte Meca i hans mening klara av alla typer av reparationer då om man ska tolka det säljaren sa Undra om detta även gäller för de Volvo bilar som sälj där
Jo fel kan ju även hända där...Hände det nåt med bilen eller va felet bara att de glömt att nyta oljan??
men jag tror inte jag hade bilen på en enda service som inte krävde minst ett återbesök för att fixa fel dom hade skapat.
Det vakuumstyrda centrallåset krånglade när det var kallt. Det vet ALLA som nån gång har haft med en VAG-bil från den tiden att göra - Inklusive VAG centralt. Dom enda som inte verkar veta det och ser ut som fågelholkar varje gång man påtalar det är Berners.