0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
@ purjo_Instämmer! Volkswagen har dåligt kvalitet och relativ högra priser!Toyota får även hög betyg i andra länder, men Toyota är inte vanligt i Österrike. Märket tappar ändå massvis kunder.
De hittar inget fel. De har bara en teori om att batteriet var dåligt laddat (74 %) och det skall enligt programmeringen inaktivera autostopfunktionen. Det är förstås en förklaring. Skulle bilen stänga av motorn trots dåligt laddat batteri skulle du ju inte kunna starta den igen. Har AS&G på bilen och om batteriet är dåligt laddat stängs motorn inte av.Sen stängs motorn inte av när du t.ex. har för många el förbrukare på eller om t.ex. värmer bilen eller om utetemperaturen sjunker under en viss nivå (hos mig 3 °C).Är ingen expert, men skulle säga att en möjlighet att Auto Stop inte fungerade kan vara att det blev för varmt och då startade ngn fläkt/el förbrukare för att kyla motorn?Var det frågan?Annars som sagt stängs motorn inte av när batteriet är dåligt laddat.
Nej men jag hatar att skruva så det är inte därför heller Drivknutarna är en liten sjuka på VW men annars är jag som sagt nöjd med de 4 VW jag har haft, de två som mor har/haft, min fars golf samt mina kompisar har oxå fungerat bra Nu provar jag Octavia gubb-bil med 105HK Greenline i några år
@ JokaSen kommer DaciaDacia är ingen efterfrågad bil i Sverige.Den verkar vara mer efterfrågad i t.ex. Österrike. I Rumänien är Dacia en mycket vanlig bil!I Österrike var Dacia bland de bilmärken som vann mest i Oktober. (Dacia, Hyundai, Mercedes, Mitsubishi, Volvo, och Landrover).
Vart lite fundersam eftersom det var mörkt när jag svängde in på garageuppfarten och granhäcken lystes upp när jag svängde höger
Glöm inte hörselskydden. Eller ingår dom i originalutrustningen?
Man får se upp, så länge det handlar om fabriksgarantier så gäller de säkert fortfarande men som många säger kan det vara så att märkesverkstaden gör saker såsom programuppdateringar mm som du aldrig ser.Sedan finns det bilar idag som har ända upp till 8 års garanti och där skiftar det, i fallet KIA gäller garantin 3 år om du servar hos någon annan men 7 år om du servar hos KIA.Detta är ju en frivillig utökad garanti om 4 år så där tror inte jag att KIA kommer att bli fällda även om det råkar vara uppe i domstol just nu, du har hu ett eget val, 3år service hos vem som helst eller 7 år vid service hos KIA, jag ser inget problem med det egentligen.