0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man får se upp, så länge det handlar om fabriksgarantier så gäller de säkert fortfarande men som många säger kan det vara så att märkesverkstaden gör saker såsom programuppdateringar mm som du aldrig ser.Sedan finns det bilar idag som har ända upp till 8 års garanti och där skiftar det, i fallet KIA gäller garantin 3 år om du servar hos någon annan men 7 år om du servar hos KIA.Detta är ju en frivillig utökad garanti om 4 år så där tror inte jag att KIA kommer att bli fällda även om det råkar vara uppe i domstol just nu, du har hu ett eget val, 3år service hos vem som helst eller 7 år vid service hos KIA, jag ser inget problem med det egentligen.
Glödlamor räknas nog tyvärr som förbrukningsvara...
Hej! Själv har 2st kia (ceed och picanto) inom familjen och är supernöjda och har inte haft ett enda fel på någon av dom .Innan vi köpte picanton hade vi en nyinköpt vw polo tdi som det var lite småfel på hela tiden och droppen var när den började larma för partikelfilter och när jag ringde vw så sa dom att det var inte fel på bilen utan mitt (frugans) körsätt och ett nytt partikelfilter skulle kosta 12000 och i värsta fall måste katalysatorn bytas som kostade 18000 som tur var var det en tryckgivare som hade gett upp (1500) kostade det men det dröjde inte länge för partikelfiltret började larma igen och givaren byttes samt bilen.