Jag själv skulle naturligvis vara med i en så pass infekterad situation, men jag skulle knappast vilja ha ett helt gäng människor där.
Om firmorna vet eller misstänker att du tänkt filma dem så förstår jag att de inte ställer upp.
Jag skulle nog kalla den som gjort det ursprunliga jobbet för en klåpare, baserat på vad du skrev i ditt första inlägg för 2 år sedan.
Men jag har ingen aning om han verkligen är en klåpare, mina synpunkter är helt baserade på vad du skrivit i detta ämne.
Hade han varit duktig så hade problemen varit lösta redan första gången, eller vid det första återbesöket.
Nu förstår jag, efter allt som hänt är det inte lätt att hänga med!
Den text du hänvisar till, den handlar om första kylkillen som jag inte sett på ca 2 år.
Han som utförde reparationen är en helt annan reparatör som jag kommit i kontakt med efter att Experten vägrade komma tillbaka när jag bl.a. inte fick tillbaka min gamla kompressor som han tjuvhöll på och inte ville lämna ut när jag ville testa den igen (visste Experten om att den inte fungerade eftersom han vägrade lämna tillbaka den så att jag kunde testa kompressorn på egen bekostnad???).
Den nya reparatören har till 100% följt Expertens Offert/arbetsbeskrivning som jag och många här redan visste inte skulle fungera, men eftersom Länsförsäkringar vägrade göra något annat än att montera tillbaka den 9 år gamla kompressorn tänkte jag att om jag tillsammans med nya reparatören (helt annan person och företag än första) bevisade att vi hade rätt genom att sätta tillbaka den gamla kompressorn så hoppades jag att Länsförsäkringar skulle ta sitt förnuft till fånga och åtgärda om de verkligen visade sig att kompressorn är trasig.
Men när det visade sig att kompressorn var trasig som alla trodde efter reparationen förutom Experten och Länsförsäkringar ville de kontrollera reparationen istället för att åtgärda felet.
Jag tyckte detta kändes löjligt och jag vidhåller att det är löjligt, hur många gånger ska jag göra som Länsförsäkringar vill innan jag får hjälp med en seriös reparation, när jag gör som Länsförsäkringar hittar de på nya saker.
Om istället Länsförsäkringar hade sagt att de ville med en väldigt kunnig persons hjälp (Gäst 999) kontrollera och åtgärda/reparera värmepumpen hade jag omedelbart sagt "kör på". men att skicka någon för att kontrollera en seriös reparatörs reparation som är utfört enligt Länsförsäkrings Expert förslag kändes inte okej!
INGEN hade nämnt något om ett kompressorbyte som Gäst 999 skulle ha med sig i bilen, han skulle bara kontrollera reparationen.
Än idag har inte Länsförsäkringar sagt något om att Gäst 999 skulle ha gjort någon reparation utan endast en kontroll av utfört arbete.
Min personliga uppfattning är att Länsförsäkringar ville i smyg byta ut den gamla kompressorn mot en ny eftersom de antagligen förstått att de (Experten) gjort ett stort misstag.
Att varken jag eller någon skulle få vara med i mitt eget hus under arbetet som Gäst 999 och Experten skulle göra tycker jag styrker den teorin.
Gäst 999 och Experten är kompisar sen innan men det har de försökt mörkat.
Det är Experten som rekommenderat Länsförsäkringar att anlita sin kompis Gäst 999.
Gäst 999 har öst superlativ över Experten och hans test vilket gjorde att det var lite väl uppenbart att de var kompisar.
Gäst 999 har bara talat nedlåtande om sista reparatörens test, att den var dålig, rörig, han förstod ingenting vad testen egentligen sa. Det fanns ingen anledning att han talade så nedlåtande om hans test oavsett vad han tyckte anser jag!
Dessutom har det rotats i mina/våra saker innan, inget allvarligt men när Experten i sin ensamhet letade läckor behövde han ljudisolera 400mm rören för att få tyst, då letade han fram isolering som fanns i garaget och stoppade i rören. Jag själv skulle aldrig göra det, jag skulle ringa och kolla om det var okej att ta något innan jag gjorde det.
Så att släppa in Gäst 999 ensam med Experten under minst en timme för att kontrollera arbete som utfördes enligt Expertens instruktion hade jag ingen lust med.
Varför skulle inte han som utförde reparationen enligt Expertens instruktion få vara med, vem kunde bättre omedelbart svara på frågor eller funderingar som ev. skulle uppstå än han?
Jag vägrade inte med ifrågasatte, jag ifrågasatte också varför Experten skulle närvara, han skulle ju aldrig mer komma tillbaka, men jag gissar att risken att få skit för att den gamla kompressorn var trasig när han testat och sagt att den var okej gjorde att han ändrade sig.
Skulle du Rikard, eller någon annan ta på sig ett sådant ärende som Gäst 999 gjorde, att han inte visste en hel vad som hänt innan han tackade ja till ärendet jag tror jag inte en sekund på, speciellt inte när Gäst 999 och Experten var kompisar sen innan. Att Gäst 999 gjort personundersökningar om de andra reparatörerna tycker jag styrker att han kände till ganska mycket, det kändes som om han letade fel hos de andra reparatörerna för att skydda Experten och Länsförsäkringar.
Även under första samtalet med Gäst 999 när jag berättade vad som hänt (samtalet var väldigt långt) så informerade jag om att jag skrev öppenhjärtat om allt som hände på detta forum, jag tyckte att det var schystas att vara ärlig, Gäst 999 berättade då bl.a. att han känner Rikard sen långt tillbaka som driver detta forum och att han har en stjärna i sin profil.
Min tolkning är att Gäst 999 tackade nej när han förstod att det är självmord att komma hit och kontrollera reparationen som utfördes enligt Expertens instruktion om det visar sig att kompressorn är trasig, men det är min egen uppfattning!
Jag är övertygad om att Gäst 999 är otroligt kunnig gällande värmepumpar, i ett normalt ärende hade detta kunna slutat bra med hans hjälp. Men med allt som hänt innan med reparationen, Länsförsäkringar, Experten, forumet, etc. så var det mer eller mindre självmord att komma hit och kontrollera reparationen efter Expertens instruktion.
Gäst 999 var inte dummare än att han förstod detta och hittade anledningar till att dra sig ur, det hade jag också gjort!
För vår del handlar en stor del om att få tillbaka alla extra kostnader som drabbat oss, bl.a. extra elkostnader på mer än 50.000kr under dessa år, om den gamla kompressorn plötsligt försvann skulle det kunna vara negativt för oss, speciellt när det antagligen kommer att bli ett rättsärende.
Gäst 999 kommer att bli inblandad om det blir ett rättsärende vare sig han vill eller inte, det kommer jag se till, då lär det framkomma om jag har rätt eller inte i mina spekulationer och vad han visste innan han tog på sig ärendet, vad uppdraget bestod av, vilken relation han och Experten har etc. Vårt första samtal tycker jag visar att mina spekulationer hittills stämmer ganska bra.
Jag tror inte Gäst 999 tagit del av Länsförsäkringars uppförandekod innan jag skrev om den igår, men att han plötsligt lyser med sin frånvaro får mig att tro att han förstått att det han nu skriver i efterhand kan få jobbiga konsekvenser för både honom, Experten och framför allt HANS KUND LÄNSFÖRSÄKRINGAR!
Länsförsäkringar kan stämma Gäst 999 för det han skrivit här och mailat om deras kund, om Länsförsäkringar agerar på samma sätt som de gjorde mot Företag 1 och första kylkillen så lär de göra det för att skydda sig själva och slippa kostnader, men det har nog inte Gäst 999 tänkt på?
Det Länsförsäkringar behöver göra är att försöka bevisa ett orsakssamband som drabbat dem ekonomiskt, då åker Gäst 999 dit stenhårt om det lyckats i en stämning.
Jag tror knappast att Länsförsäkringar skulle tveka om de kunde skylla på Experten eller Gäst 999 för att skydda sig själva, det har de ju bevisligen gjort med Företag 1!