0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Registreringen fungerar nog, men det är lite krångligt. (För att undvika SPAM)Om du har gmail-adress så hamnar ofta aktiveringsmailet i skäppostmappen.
Det är en klar fördel att sätta innerdelen på en yttervägg, för att enkelt kunna bli av med kondensvatten när/om du kör kyla.Ovanför hatthylla/garderober i entren skulle kunna vara en helt ok placering, och där skulle du dessutom slippa drag och störande ljud.
Jag hade valt matrummet, men det finns nackdelar med störande ljud in i vardagsrummet som gör att du kanske ska välja hallen.. Men jag hade iallafall valt matrummet, med samma anledning som shelter.
Kan återigen bara dela med mig av mina tankar kring detta, dvs inget är rätt eller fel. Men det kan vara svårt att få upp värmen, även om den stiger uppåt behöver den nödvändigtvis inte ta sig till övervåningen. Med ett FTX-system är det lättare antar jag, men med självdrag/frånluft är det värre, då får du antagligen installera en fläkt som cirkulerar luften runt i huset.Alternativet är 2 pumpar... lite dyrare investering men ack så mycket bättre resultat.