0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du kan låta den vara på 3 eller 4.Nä du får nog vänta någon några timmar men du märker när du får varmare inomhus då kan du känna på den igen och blir den inte varm får vi titta närmare på din radiatorventil.
En tidigare kommentator skrev att du bör stänga av ett antal fungerande/varma radiatorer för att tvinga igång flödet i den kalla( ocirkulerande) radiatorn.Har du testat detta?I mitt hus måste jag göra så om systemet har varit avstängt/tömt eller dylikt. En radiator får inte cirkulation automatiskt.
Märker att elementet har blivit ännu kallare nu, (var varmare vid ventilen/termostaten tidigare).Kan detta bero på att jag sänkte shunten innan?
Japp shunta lite mer och sedan trycker du på stiftet några gånger på radiatorventilen.När du trycker in stiftet så ska det vara motstånd och den ska åka tillbaka själv.på insidan av radiatorventilen(elementvredet) så sitter det en kägla och på den sitter det en fjäder så det som händer är när du trycker in stiftet så påverkar du käglan som styr flödet inne i själva ventilhuset och själva käglan kan fastna ibland så du får inget flöde genom ventilen.
Har nu ökat/öppnat shunten lite mer, samt tryckt in stiftet ett par gånger.Märker fortfarande ingen direkt skillnad. Alla element (två vanliga, och ett rör-element) i källaren, är ljumna/nästan kalla.
Hur går det för dig?blir det någon värme.kom och tänka på en sak du har inte haft strömavbrott eller?eller nåt sånt för det verkar sitta en typ av EVR styrning till shunten.
Ingen skillnad. Ja,vi var utan ström ett par dagar, men det var längesedan.
Frågor:När du fick strömavbrott uppkom felet med radiatorn då.Det där tiduret stämmer det med verklig tid.
Fota tiduret igen och notera vilken tid du tog bilden, sen sätter du in bilden samt skriver vad klockan var vid fototillfället..
Vi får vänta på dom som kan tidur..Men jag tolkar det som om ditt ur just nu är en Lördag kl 04.00 på morgonen, typ..
Ajdå! Det är ju helt fel.Men kan detta verkligen ha att göra med att endast elementen i källaren strular, och inte de på övervåningen?