0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Förr körde jag alltid med "moms", men la av med det för några år sedan, och jag känner mig betydligt lugnare i trafiken. Kör konstant med cruise control och med rätt hastighet enligt GPS:en.
Därför att du klart har visat att du inte är lämplig att framföra potentiellt dödliga fordon. Om du skiter i att vara nykter i båt eller på skoter är väl sannolikheten betydligt högre att du skiter i det även i bil?Jag håller dock med dig om att jag inte vill ha något övervakningssamhälle med GPS-övervakning eller fartkameror, även om jag numer ytterst sällan bryter mot hastighetsgränserna. Förr körde jag alltid med "moms", men la av med det för några år sedan, och jag känner mig betydligt lugnare i trafiken. Kör konstant med cruise control och med rätt hastighet enligt GPS:en.
Varför ska man få köra utan bilbälte? Så man 'får' kosta samhället en helvetes massa pengar när man istället för lite blåmärken efter bälte blir invalid för att man bröt nacken? Eller ska man då bli utan ersättning för att man krockade utan bälte? Tja, då kan jag köpa det.Vi kan släppa samhället hur fritt som helst om vi kör stenhårt på 'skyll dig själv'-stilen, men då kan vi ju även placera alla som måste bli kriminella för att de inte får hjälp av samhället på Gotland eller norrlands inre skogar med en hög mur runtomkring. Annars blir det ju dyrt ändå.Nah, funkar nog dåligt.
Låter som ett bra systemSäg att tant Agda är ute och kör i 50km/h på en 90vägDet kommer lite möten så inte finns någon möjlighet för en bil att köra omSystemet kommer då att tro att det är hinder på vägen och vips så kommer ingen att kunna köra i mer än 50km/h trots att vägen nu är fri och man skulle kunna köra om tant Agda.Sen när tant Agda väl svänger av så kommer hastigheten fortfarande att vara 50km/h väldigt länge efteråt för alla bilar är ju automatiskt inställda på den hastigheten via GPS.
Jag förstår att ni alla bara argumenterar för att reta mig, och jag skall försöka att inte yttra mig mer.
Göteborg, morgonrusning, 30km/h lyser det på de digitala skyltarna genom Tingstadtunneln,hastigheten som flyter är runt 60km/h, ingen håller hastighetsbegränsningen utan ser till att flyta med i tempot
Hmm, efter att skummat igenom lite i tråden för jag intrycket att vissa av er är väldigt laglydiga och aldrig gör fel i trafiken Tyvärr är sanningen inte sådan Vi kan ta ett, eller flera exempel, börjar med ett som är följande....Göteborg, morgonrusning, 30km/h lyser det på de digitala skyltarna genom Tingstadtunneln,hastigheten som flyter är runt 60km/h, ingen håller hastighetsbegränsningen utan ser till att flyta med i tempot Tycker det är bra eller ska man vara redig och klossa igen trafiken genom att lägga sig i 30km/h exakt bara för att vara Herr duktig I det läget är det OK att köra för fort, iof ett lagbrott enligt boken men i praktiken gör man en välgörning Var med om en irriterande grej för nåt årsedan...Får som bekant bara hålla 80km/h med lastbilen på motorväg om jag har släpet på,...men hade lite brått och höll max (dvs 90km/h) då en redig norrbagge kom och blåste förbi mig och märkte att jag körde 10km/h för fort Redig som han är ska han ju "lära" mig hur fort jag får köra med lastbilen så fanskapet lägger sig i 80km/h framför mig Jag blir förbannad och ska köra om men då vinglar han ut i vägen och gasar på gång på gång, allt för att jag inte ska köra om (ett jävla sätt om jag får tycka som jag tycker).Så masar han ett bra tag, tills joka blir redigt förbannad, lägger mig cirka 2meter från hans baklyktor, på med 1000watt Hella in i hans kupè (var på natten en sommar),...men då var det inte lika kul längre för baggen som gav mig fingret och blåste iväg och det fortare än tillåtna hastighet (var 110km/h väg) Ja nu var ju inte mitt uppförande så exemplariskt i slutet kan jag väl erkänna men varför i hela helvete ska en annan bilist leka "Polis" till ingen jävla nytta Sen var han ju norrman till på köpet och de är ju allmänt kända för att köra som om de var jagade av nåt hemskt i Sverige Jo, så är det, ser det ofta då jag bor på gränsen till Norge och där jag bor är ung varannan bil norskreggad, (lite överdrivet kanske, men typ, de är här då det är "tillbud" hela dagarna 24/7/365 )I trafiken ska man inte statuera exempel som baggen i mitt exempel utan sköta sitt och skita i andra, han gjorde ju oss båda till en trafikfara bara för det Annat är det om det är en olycka, då ska ma hjälpa
@jeb du skrev.Coca-Cola: Att tro blint på allt som polisen säger är lika dumt som att tro blint på allt som en värmepumpsinstallatör eller försäljare...Tills någon bevisar motsatsen kommer jag i alla fall jag att tro på vad Polisen säger Att du har tvivel mot säljare och en del värmepumps installatörer har jag full förståelse för. för det har Bevisats vid flertalet trådar här på forumet .cocacola
Tills någon bevisar motsatsen kommer jag i alla fall jag att tro på vad Polisen säger
Jag spenderade hela valborgshelgen i Göteborg på GBG Cup i innebandy och jag kan säga att knappt en jävel kan köra bil i den staden.Det finns ingen kuggprincip som i Sthlm och jag tror tamejsjutton att varannan i trafiken har knarkat på.Och kom inte och säg att det är normalt.Ni har fått körkort en gång efter de regler som gäller så kör efter dom också.