0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
vart går gränsen JEB?Det va "bara" X öl i går innan jag satte mig i bilen och körde ähh jag slog bara frugan/barnet med öppen hand inte så farligt Hembränningen va för eget bruk Maja planterna du ser är för eget bruk men "jag"vill framföra en "projektil" i farter över 250 kmh och bryr mig inte ett dugg om säkerheten för mina med trafikanter Ja men polisen jag sköt han bara en gång i foten det va "bara" en kniv ,listan med exempel kan göras lång så vart går gränsen ? (För mig är den självklar). Varje bil som passeras är på gränsen till grovt vållande till annans död. Jag såg Golfen Vid olyckan i Bro när MCn nästan klöv bilen på mitten . Det är en besvärlig tid vi går emot trafikmässigt sätt. Massor med MC förare åker/kryssar tyvär som skadade "scud missiler"genom Trafiken . I söndags mötte jag tex en grupp på 8-10 hojar på en 50 sträcka .Marginaler på en front krock med mig Nästa djäv-- plåga är ett rensat 4-1 system . 11000 varv känns som 140 dba när någon stryker förbi och rutan på bilen är nere. Det finns beslutsfattare/Rättsinstans i vårat land som skrivit dom lagtexter vi ska efterfölja oavsett brottsgrad . Jag ser Polisen som en del av samhällets Vardags hjältar . Dom gånger jag blir stoppad i allmänna kontroller tackar jag för att dom gör ett bra jobb.Polisen är samhällets vänner och är till för oss medborgare .. Så ser jag på det .cocacola
Varför slarvar du med bältet?Tycker du att det är besvärligt, stramar om bröstet eller är du bara häftig Bältet är det första jag tar på mig, innan jag ens startar bilen och det sitter i ryggmärgen.Du behöver inte komma med någon ursäkt för det finns ingen, ingen alls.
Och jag tycker att de som vill skall få köra utan bälte - gratis.
Varför ska man få köra utan bilbälte? Så man 'får' kosta samhället en helvetes massa pengar när man istället för lite blåmärken efter bälte blir invalid för att man bröt nacken? Eller ska man då bli utan ersättning för att man krockade utan bälte? Tja, då kan jag köpa det.Vi kan släppa samhället hur fritt som helst om vi kör stenhårt på 'skyll dig själv'-stilen, men då kan vi ju även placera alla som måste bli kriminella för att de inte får hjälp av samhället på Gotland eller norrlands inre skogar med en hög mur runtomkring. Annars blir det ju dyrt ändå.Nah, funkar nog dåligt.
Systemet behöver ju inte vara kopplat till någon person, det kan ju vara kodat. Det kan ju även ha varierande marginal på hastighet beroende på trafik, väg, m.m.
En annan sak att fundera över, om man kör i fyllan med båt eller snöskoter så blir man av med bilkörkortet som straff, varför?