0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Om du vill hjälpa mig istället så kanske du kan förklara hur jag ska kunna öka flödet i min ventil, jag har den iställd på max men flödet räcker inte till för att avge den effekten radiatorn hade före ventilbytet. När jag fick ventilen monterad observerade jag att det är en plastbricka med ett litet hål inmonterad på radiatorsidan. Är det den som maximerar flödet? Kan man byta den till ett nummer större hål (eller borra upp det)?
Det är nog dysan på bilden på sidan 2. http://se.varme.danfoss.com/PCMPDF/S_Radiator_broch.pdf
Världens bästa radiatorkoppel! Egentligen är det inte så komplicerat, grundinställningarna kan du göra på en gång på alla radiatorer, pytteradiatorer typ "lilltoan" klarar sig med läge 1-2, lite större radiatorer, typ dubbelradiga 60 X 60 cm radiatorer skall ha 3-4, större radiatorer, typ de som sitter under fönster i vardagsrum/sovrum, dubbelradiga 50 X 110 cm behöver 4-5, och har du ännu större, t.ex. i garaget, kan du ställa dem på 6-7, behöver du gasa för fullt på någon så skall dom ställas på N (maxflöde)