0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du måste nog ändå byta impellern så det bästa är nog att dela på motor/rigg direkt, då vet du ju i vilken ände i maskin det kärvar, uppe/ nere eller bägge... Ditt sista test tycker jag tyder på det är växeln som kärvar/sitter fast och att det är "drivaxeln" mellan motor och växel som flexar?
Har även öppnat en liten lucka på sidan ca 5 cm lång. Innanför syns 2 st mutterskallar eller bultskallar ? Det är en aning skitigt...Vad kan det vara...?
HejTror att smurfern har rätt.... Lossade 5 st bultar ca 40 cm upp från skäddan . Fått en glipa på några mm.När jag ruckar på svänghjulet så tycks det klonka/röra sig lite i det något lossade växelhuset? Skall tilläggas att samma fenomen uppstår när jag lagt i en växel. Fast med ett annorlunda ljud!Förövrigt ligger motorn ned å har fått sig 5-56 i båda tändstiftshålen...Har även öppnat en liten lucka på sidan ca 5 cm lång. Innanför syns 2 st mutterskallar eller bultskallar ? Det är en aning skitigt...Vad kan det vara...?Oljepluggs hålen har jag inte lyckats med än...Nu ska jag iväg på påskalunch så fortsättning följer....M v h tyke
Kan vara skarven på växelspaken.
Finns en kille i Edsbyn som har massor med delar till gamla utombordare har tyvär inget namn men bör gå att googla fram.