0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Finns det inte något lättare sätt att få kolvarna att röra sig. Typ någon mirakel kur allt för att slippa meka .
Man kan prova slå någon mirakelkur i cylindern och låta den stå över natten med cylinder och kolv uppåt och hoppas att det släpper.Du få försöka dra runt motorn med något annat än startsnöret annars drar du bara av det.
Häll i Coca cola så löser det sig har jag hört på den tiden man skulle ha 50 gamla mopeder bara för sakensskull Om det fungerar vet jag däremot inte
Frågan är vad mirakelkuren skulle bestå av ? Har några burkar med rostlösande som enligt etiketten ska vara inträngande.
Kolla så att det inte är starspärren till växeln som låser motorn sitter på svänghjulet (tror jag) Har en likadan motor och den har legat ute i ca 7 år innan jag fick den och den går riktigt hyfsat numera.
i vilket fall så borde det ändå gå att vrida på svänghjulet med tändstiftet urskruvat?
Kolla även växelhuset axeln som går dit ner snurrar hela tiden även i friläge för den driver vatten pumpen och det är rätt vanligt att det kommer in vatten dit så lite rostolja där kanske hjälper.
Dum fråga kanske men åt vilket går kolvarna ( fram å tillbaka vet jag ) men i mitt fall så sitter tändstiften på baksidan så ligger då cylindrarna horisontellt ?