0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Motorn bör gå att vrida på svänghjulet även om startspärren kärvar den brukar vara kopplad till dragsnäret. På växelhuset som propelern sitter på finns det 2 st olje pluggar en nivå plugg och en avtappning där ska det vara olja och inte vatten som är rätt vanligt om det har varit oljeblandat vatten där så kan det vara en orsak till att växlarna gick trögt går propelern att vrida runt ?
Om du menar rotationsriktningen på motorn så roterar den åt samma håll som startsnöret drar den.Bakåt lär inte funka för då hakar startanordningen i.
Nej. Kanske uttryckte mig fel men undrar hur motorns position skall vara om tricket med att spruta in 5-56 skall vara optimalt dvs ståendes eller liggande. Apropå tipset om 5-56 som skall verka i ett dygn.
Liggande med kolv uppåt så att det kan rinna nedåt mot kolvringar.
växelhuset sitter fast med 6-8 bultar och sitter längst ner på motorn du måste dela växelstaget nånstans också drivaxeln brukar vara splinsad så den är det bara att dra i sär om den inte rostat ihop lycka till.