0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Riktiga hundägare som sköter om hunden så är allt lugnt. Men man ser fler och fler alkisar och halvgansters som omger sig med hundar av kamphunds typ och jag är bra mycket mera oroad för den hunden eller för att träffa en björn eller varg men det är jag det många är ju livrädda för varg men jag tror det är mest jägare. Har faktiskt lagt om min löparrunda till ett ställe där dom sett björn i förhoppning att få sen en på håll för annars blir jag nog rädd. Sen kan man ju alltid diskutera vad vargen tillför men måste man tillföra nått blir vi nog inte många kvar .
Det är ju inte frågan om att tillföra något eller ej, utan att kunna tillföra något utan att förstöra för en massa andra.De allra flesta människor, djur, insekter och växter tillför massor av saker utan att göra livet svårt för andra - när det gäller människor är det väl OK att även de som förstör får finns kvar under kontrollerade former, men när det gäller varg (och kanske björn) har jag väldigt svårt att se några bärkraftiga skäl till deras berättigande i naturen.När det gäller mygg så är det OK att kemiskt bekämpa dem, i smått och stort, likaså när det gäller andra djur (mårdhund, skator, kråkar, fiskmås, duvor, mm, mm), insekter och växter, men när det gäller just de potentiellt farliga rovdjuren och giftormarna så är de alla fridlysta (mer eller mindre).Ett väldigt konstigt agerande om du frågar mig.