0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Ni som har en fuktstyrd PAX-fläkt i eran dusch, tycker ni det fungerar bra?Är det bara tii att ta sig en dusch och så startar den automatiskt då?Ska det till mycket fukt från duschen innan den startar sas?Såg att det går att ställa in på den hur kännslig den ska vara oxå.Ska beställa denna och ha i badrummet i boytan.Går ju att ställa den så den alltid suger lite luft ur huset oxå.EDIT: Ser inte på nån bild om det är ett rör på den, hur lång är det isf?Eller ska man koppla på ett rör på typ 30cm i kanalen som redan finns så det hjälper fukten åt rätt håll sas?
Ja.Ja.De finns dessutom med rörelsesensor, så den ökar i varv, startar när någon rör sig i rummet.
Får jag tipsa om konkurrentent, Fresh Intellivent, som ligger i ungefär samma prisklass om man ser till funktioner.En fördel med den är att man inte behöver ställa in fuktnivån, utan den känner automatiskt av när den inte längre förmår sänka relativa fuktigheten, vilket innebär att det är samma fuktighet i omgivande luft. Utöver det så är den bestyckad med alla funktioner du kan tänka dig, utom IR (en funktion som jag ändå inte förstår mig på).