0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ska man leta värmeläckage i en byggnad krävs ju en temperaturskillnad mellan insida och utsida. Det betyder väl att man bara kan göra mätningar när det är riktigt kallt ute och i så fall är användningstiden ganska begränsad
Ja, men det beror väl på hur man lägger upp "kursen". En villaägre måste kunna använda kameran på rätt sätt. Beror ju på vad innehållet är.T.ex. kan det vara helt ointeressant för en villaägare vad "FOV" betyder ... bara ett exempel.Man får inte blanda ihop det med en professionell Level 1 kurs. Jag skulle kunna få en kamera via företaget - om jag kan visa att de får in pengarna igen.Att vara utan kamera i 20 dygn är i princip inget problem. Sen har man ju kameran igen. Det är ju inte så att man behöver kameran varje dag. Det uppkommer kanske 2 jobb varje vecka.... bara som exempel.Vill man ha en egen kamera ska man ju kolla om det löner sig. Man ska göra en marknadsanalys.Vad skulle du bedöma är "GDSare" interesserad av? Villaägare t.ex. Vad skulle dom vilja betala osv. ?Du hänvisar ju själv till en sida där man kan låna en kamera för 990 kr/dygn.1500 SEK för 2 dygn inkl. en liten introduktion till alla som lånar är kanske inte helt fel. Kanske måste man höja avgiften om man inte hittar ngn billig lokal. Beror på vad som ingår och hur man lägger upp det. I alla fall kan man få fel resultat om man inte tar hänsyn till vissa förhållanden. Därför tänkte jag att det ska finnas grundläggande information om hur man termograferar.Sen kan man ju erbjuda dyrare och mer omfattande kurser för de som vill bli mer professionella.
Hur menar du? Det spelar ingen roll om det är Flir eller inte. Tekniska specifikationerna är viktiga. Hur många pixlar, VOF, inbyggd digitalkamera osv.
Jag menar att det hänger mera på kunskapen att tolka det du ser på bilden och vilka åtgärder det behöver.Hur många pixlar det är i bilden tror jag inte spelar så stor roll.
Ja massor liksom i Avesta, men Elsas konditori i Norberg är sig likt!
Väldigt bra prisTyvärr är det "versand nach Deutschland" så jag får nog vänta tills nästa tillfälle där man kan/vill leverera till Sverige