0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
@ purjo_Jag skulle dock föredra en riktig värmekamera. 500 SEK är ett bra pris, men värmekameran kan man använda till fler jobb.Sen: Kan man t.ex. förändra emissiviteten när man har den?http://www.smartson.se/test/hem-tradgard/tradgard-verktyg/test_-_black___decker_tld_100.html
Den verkar inte tona färgen utan hoppar mellan grönt, rött och blått abrupt.Då kan man inte interpolera bilder med en kamera för den visar inte temperatur utan högre eller lägre än referens.
Hittade en sida på nätet där man kan gå kurser i detta.Verkar vara en komplett kurs och det som återstår för att få jobba med det är att avlägga ett prov.Kursen hittar du här...
Kanske är det många som skulle vilja få sitt hus IR-fotograferat från fyra håll för 300:-/hus?
Hmm, skulle någon vara interesserad om man håller en grundkurs (1 dag) och alla som är interesserade respektive läser kursen kan låna kameran i minst 2 dygn.Totalkostnad 1500 SEK.Men frågan är sen vilken kamera att man kan erbjuda när man har sådana priser. Dessutom måste man kanske hyra en lokal också ...
GDS-Jan, det här är väl lite offtopic, men ändå relaterat.När jag var liten vill jag minnas att det var en släkting som hade en liten prydnadshund av porslin. Denna hade någon beläggning på ytan som ändrade färg efter temperaturen. Finns det inget du kan måla din experimenttank med som gör att du kan se färgskiftningar på utsidan?Eller var det efter luftfuktighet?
Vilken värld lever du i där en 1 dags kurs bara kostar 1500kr?Säg att du får ihop 10 deltagare. Det är 15000kr.Säg att du får betala 2000 för lokalen.Då är det 1600kr i timmen som du skall betala skatt på.Och du skall ha utbildningsmaterial också.Och så är du utan kamera i 20 dagar eftersom alla deltagarna får låna den i 2 dygn.