0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
eliq hävdar jag kommer under 1400kwh på mars. Vore ju trevligt.
Lite led lampor, 6 liters duschmunstycken och så är det en annan mindre familje-konstellation. Lite mer planering på tvätt o diskmaskinen. Kör bara när det är fullt eller när något saknas så det måste bli rent. Egentligen inte för att spara energi först och främst utan för att jag är för lat för att arbeta med det varje dag. Kör storkok till 80% veckorna när jag är själv. Är inge kul att lägga en massa tid på matlagning till 1 pers. Ett par storkok så lever jag på mikron till 80%. Samma sak där, mycket lathet ligger bakom. Inte spara energi, det blir bara en positiv bieffekt.När jag ska byta beredare så ska jag ner minst 50kwh i månaden till. Byta ut nästan alla lampor till LED borde ge ytterligare 50kwh. Siktar på mindre än 500kwh i sommar inklusive varmvatten. Jag har all historik från 2008 och de lägsta sommarmånaderna hos förra ägaren av huset har legat från 520-550kwh. Så det ska inte vara orimligt med tanke på att jag lyckats slå hans och min egen marsförbrukning med 300-600kwh med samma familjekonstellation som nu. Fast nu har vi haft en tidig vår.
Sedan säger en vedeldare att jag lägger ner en massa arbete på att dra ner förbrukningen..... Han som lägger ner 300-500timmar per år och jag får ändå lägre totalkostnad än vad han har.