0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Jag undrar om det är någon som har en separat instruktionsanvisning som tillhör IVT´s innegivare som man kolpplar till AW 290.Anledningen är att jag inte kommer överens med min innegivare.// Jarl
Citat från: Jarl skrivet 27 oktober 2005, 12:56:25Hej!Jag undrar om det är någon som har en separat instruktionsanvisning som tillhör IVT´s innegivare som man kolpplar till AW 290.Anledningen är att jag inte kommer överens med min innegivare.// JarlHejsan, innegivaren låg i en påse tillsammans med en instruktion jag ska kontrollera om det står något vettigt. Passar på att fråga om T8-T9 temp, jag har bara 3 graders skillnad nu när det är runt 0 ute med framledning temp 33 gr. Båda pumparna är inställda på läge 3. Enligt manualen ska det vara 5-10. Har även märkt att pumpen/fläkten går i stort sett hela tiden. Kan något vara fel? Går era pumpar också konstant vid dessa ute temp? Installatören är inte klar med allt så bäst att stoppa honom i dörren innnan man själv börjar pilla på inställningarna. // Anders
Tyvärr, när vi monterade givaren följde vi enbart Installationshandledningen för pumpen/pannan, om vi fick med någon särskild instruktion för givare minns jag inte, det var i vart fall inget vi använde oss av.
Min cirk.pump ut har jag satt i läge I, deltat är ca 7°. Cirkpumpen till radiatorsystemet står i läge II.
Hej det var kul att du ser verkan av innegivaren. Du kommer du att upp skatta den mycket.Det med din diff är under förutsättning VV temp blir ok med normal driftid.För lägt flöde kan skapa driftstopp pga för hög temp eller lågt flöde över kondensorn.Så försök klara dig med den flödes inställning. Det blir alltid lägre diff vid högre framlednings temp.Janne