0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
en UVL tank är som en UKV tank kopplad som en arbetstank, "typ". Dvs den nyttjar en extern cirkulationspump och har inte enbart som mål att öka volymen i systemet utan även att kunna hantera den övereffekt som en värmepump genererar i de flesta fall. Flödet över värmepumpen kan vara annat än flödet över radiatorerna. Systemet är, precis som framgår av webbsidan smurfen länkade till, automatiskt utjämnande. Det unika är den VVS-tekniska lösning som används. Normalt sett är den bara tillgänglig för VVS-tekniker som har certifierat sig i denna tekniska lösning. Med UVL tanken är kopplingen gjord "från fabrik" och vanliga dödliga kan därmed få tillgång till tekniken. Man ansluter sig bara till de 4 rör som sitter på tanken. VP framledning och retur och Radiatorer framledning och retur. Så är det klart
Den är egentligen en funktion smurfen och inte en tank. Köper man en UVL tank så köper man en VVS teknisk lösning, den är inbyggd i tanken och således kan man bara jacka på 2 rör från VP och 2 rör från ragiatorsystemet och sedan har UVL löst saker åt oss.Gillar man inte det så köper man en UKV eller Borö eller liknande Dessa är vanliga tankar, tomma burkar alltså.
Bopakoster Extern CP sitter efter tanken, den måste sitta där. Inter cp i VP funkar som laddpump och går bara med kompressorn.Smurf fråga 1 UVL certifiering. Jag har gått den kursen, eller ska vi säga går. UVL är mkt mer än bara en tank, det är VVS teknik. Jag är Certifierad röris och kyltekniker. UVL certifieringen ger mig enormt mycket mer. Den kunskapsbanken är Dyrt men Smurf 2. Spelar det roll hur det funkar? Räcker det inte med ATT det funkar? Vi (dagens samhälle) vill ju ha färdiga lösningar, annars skulle du tex ringa mig så bygger jag en bättre maskin än NIBE gjorde åt dig. Det blir dyrare men bättre, den blir precis så som du vill ha den.UVL har här byggt allt det som rörisen annars måste bygga, eller du själv eftersom du gillar det. Vore det inte skönt att slippa stå och fundera på hur du ska koppla för att få olika funktioner? Här är det klart och du får möjligheten att hänga på 16 kw som David gjort i ett 12 kw hus, du kan tom ta en 25 kw maskin i ditt hus om du har en UVL 500.Har man normalare dimensioneringar så får man knäppkärl,acktank,volymtank möjlighet till termostater eller vad man nu vill ha. Möjligheterna är många SUNE egentligen finns det ingen marknadsföring, tanken är egentligen byggd åt oss själva och inte folk i allmänhet, det var så tanken kom till. För att vi som bygger UVL lösningar skulle få det lite enklare. Sedan så presenterades tanke åt allmänheten, men den verkar mest göra folk arga, så då köper du en UKV I ett par års tid har man suttit här och sett folk bygga den ena knasiga idén efter den andra, nu behöver man inte fundera, allt är klart. Jag gillar den idén, men tydligen inte det stora flertalet av er.Varför är ni upprörda? Funkar den inte som UVL säger så är det ju pengarna tillbaka. Funkar inte Bosch maskinen så reklamerar ni den eller?
Gott folk Tänkte lägga ut en länk till Nibe UKV tank http://www.nibe.se/Produkter/Ackumulatortankar/Produktsortiment/UKV/ok?