0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lexus Thumbsup Total = 9KWSensible = 7KW
Tänker jag fel Jag tänkte att om jag har max flöde för dessa 2 får jag ut så mycket som möjligt ?Har ett vitt mexitegel som inte blir så varmt i vanliga fall, så jag tror att dessa 2 ska räcka för mig.
Upplyser bara att det totala energibehovet för att snurra vätskan med en gammal omodern pump är ~50 kWh/år, varför payoff kan bli väldigt lång om man endast väger in kostnader och inte miljöpåverkan.
Fast det blir faktiskt dubbelt så mycket som du beräknar... du glömmer att det är COP -1 på "din" cirkulationspump då den extra energin måste kylas bort.
Hur tänker du? Det är väl typ energifaktor >20 för bergkyla, varför 50 kWh endast kräver högst 2,5 kWh tillförd energi.
Ja just ja... vi talade ju om frikyla... fast glöm inte att du måste låta cirkpumpen gå för att kyla bort de där Watten som cirkpumpen gav...
Klarar du dig med endast en takkasett, när du har en trågpump som avger värme när den pumpar ut kondensvattnet?
detta tänkte jag provaPassive cooling with room sensorThe value for the parameter SERVICE -> INSTALLATION -> SYSTEM-> COOLING -> ROOM SENSOR is set to ON .Passive cooling starts if the room temperature is 2°C above the desired room temperature and stops at 1°C above the desired room temperature .