0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Problemet med slingor i betong är att förändringar av framledningstemp tar lång tid för att slå igenom. För tillfället har jag också problem att experimentera allt för mycket med framledning eftersom radiatorerna på övervåning finns i samma klimatsystem. En idé skulle kunna vara att justera fläkthastighet efter innetemp men den möjligheten har jag inte sett...
Mitt svar var till TS som väl hade radiatorer?Oavsett lycka till
Går det inte att göra via mjukingångar???
En vanlig bimetall termostat för 100 spänn löser det galant!
Sökte lite och hittade en Frico trådlös för runt 1500 kr. Dock i tråkig gråvit färg... Synd att denna funktion inte inbyggd i pumpen eftersom den redan har koll på tempen. Kanske ska föreslå till Nibe.
jag har en trådlös no-name som jag fått låna av en trevlig forummedlem Den har aldrig tappat någon kontakt men däremot har den lite väl grov hysteres även på smalaste inställningen. Är nog värt att lägga en tusing eller så för att få något som är riktigt bra.
jag valde trådlöst för jag inte vill ha en massa kablar och skit överallt. Blir helt knäpp på fula kablar här och där. Men det beror ju på vart man vill ha givaren. Där jag har den blir det en massa meter på ställen som kommer synas :/ Min trådlösa givare hävdar den har hysteres på 0.5. Det kanske den den har. Beroende på hur man nu anger hysteres. I denna termostatens fall blir resultatet ganska precis 1 grad.