0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min jordfelsbrytare slår ur direkt jag slår på alla tre faser och då är inte ens säkringen i pumpen påslagen...
Tror ni att det skulle innebära problem att köra med Cu28 mellan pumpen och tanken även om sträckan är förhållandevis kort, 2x6m?
Kolla så att nollan och jord inte ligger ihop eller är förväxlade någonstas i installationen.Jag har jordfelsbrytare på min , inga problem.
Kolla så att nollan och jord inte ligger ihop eller är förväxlade någonstas i installationen.Jag har jordfelsbrytare på min , inga problem.Cu28 motsvarar PEX32 , inga problem
En fråga Thomas , drogs det en 5 ledare till pumpen ?
Ja det gör det ju såklart. Tänkte inte på godstjockleken, men jag har bara 3/4, 22mm, på tanken men drar 28mm dit.Har klippt av buntbanden från kabelhärvan och lösgjort utomhustempgivaren så att jag slipper försöka skruva av hela plåten på baksidan om jag behöver flytta på utomhusgivaren sen, nu räcker det med att fiska ut mer lös kabel. Var har du satt din givare någonstans?
Ja, tre faser, nolla och jord. När jag slår på ena fasen löser jfb ut trots att pumpen är avstängd. Får ta och felsöka men ser inte riktigt vad som kan vara fel.
HejSkickar lite fler bilder som svar."Vad är det svarta i elektronikrummet till vänster om siemens plcn? Någon kontrollpanael eller?"Det är roligt att du frågar , eftersom det var det första jag själv undrade .Det är inte en kontrollpanel , en sådan följer också med (se bild) , utan det ären digital termostat med egen tempgivare som känner hetgastempen och styr en bypass ventil som ligger parallellt med kompressorn och avlastar den om hetgastempen skulle överstiga 98 °C.Varför man har denna extra säkerhet ,för det finns ju också i plc-n kan man ju undra.Det jag kan tänka mig är att om plc-n skulle få fnatt eller kontaktorn till kompressorn skulle klibba fastså finns denna säkerheten kvar för att skydda kompressorn.Mvh Teltur
Ja där ser man ,kan ju vara något klämt eller felkopplat i pumpen.Vilken fas ?
Nu när vi pratar om insidan på pumpen.. Vad är det lilla svarta styrdonet ovanför värmeväxlaren, med displayen på, till för något, den med en liten delfin-logotyp på?