0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är nog inte särskilt konstigt att din borra hämtar sig hyfsat snabbt. Den är säkerligen bara partiellt frusen emellanåt. Men nog är översvämningen en varningssignal. Ännu har du tydligen inte fått slangen så klämd att kb-deltat påverkats menligt. Problem kan komma så småningom vid upprepade fryklämningar. Slangen har inte förmåga att på egen hand återta sin ursprungsform. Den lagrar på sig större och större deformation.Gissar att du läst tråden http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=45968.0där jag redovisat problemen med min borra.Min borra är i dagsläget säkerligen helt bottenfrusen. Den återhämtar sig som bäst till -2º vid ett par timmars rundpumpning med avstängd kompressor. Med hjälp av trycksättning fungerar den helt oklanderligt och sparar en massa ström. Tillskottet är helt urkopplat. Trycksättning rekommenderas, men jag vet inte hur pass effektiv den blir om den sätts in mitt under vintern när plastslangen är som kallast och styvast. Jag blåste ut min slang under sommarhalvåret och håller den fortsatt under tryck.KOB