0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
-1.6 medeltemp2 221kwh totalt inklusive hushållsel varav 963kwh förbrukade på bergvärmepumpen....Man kan ju lugnt säga att jag har börjat titta till min FTX ventilation något...
Hmm, jag är väl trögtänkt kanske men detta med graddagar hit och dit...Om man ska börja räkna så på detta vis så ska man väl börja räkna in för varje månad om jag tex hade besök av 50 pers, som var och en hade med sig 1st varm (direkt ur stenugnen) pizza.Var och en hade med sig eget hett kaffe, drack 2 koppar var osvSånt bidrar ju till värme oxå ThumbsupVar finns det program som visar hur mycket en Kebabpizza ger i värme (utan kebabsås, fast med dubbel botten)
Ja det har du rätt i David att man kanske skulle ha hållit sig hemma istället, men det är rätt gött och åka till värmen också förstås. Ja just nu är det bara ca -15 ºC hos mig här men det blir säkert nedåt -20 ºC inatt och imorgon bitti skulle jag tro, så nu trivs mina Toshibor riktigt ordentligt när de får börja sträcka ut lite extra. Skulle vara riktigt skoj iof och åka med Er upp till sälen och svinga några bägare men det får nog bli någon annan gång David, jag är inte färdig än på ett tag med mina restaureringar som jag gör i källaren bl.a av gästrummet. Mvh Raffen.
NEJ för sjutton, måste tänka på graddagarna oxå, mao, bordsbön först (med öppnad pizzakartong)
för- eftervärme problem? Det här med isolering av tilluftsrören är bra. Har 14 i ett utblås och 19 i ett annat. -13 ute. Vilket är bäst?
Nu är ju du, sådan tur är, "gammal" och vis nog att förstå att när folk hackar på dig så är det bara för dom är avundsjuka. Inte bara på förbrukningen utan även över besök i varmare breddgrader Undertecknad inkluderad, så klart
Hupp det var en rejäl dos el det, men det vet du väl redan. Ingen leverantör som har avläsning som ni kan logga in hos och se den exakta förbrukningen?