0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rinnan har så mycket prylar i sin anläggning att han kan ändra tills männen med vita rockar kommer och hämtar honom.
Och slingberedare är jag nog inte heller ensam om att ha, eller? Men att därigenom dra någon koppling till komplexitet i anläggning eller en anläggning "som kräver mer kunskap" är väldigt underligt. Speciellt när det är frekvent återkommande och hela tiden bygger på uttalanden om en anläggning man inte har den blekaste om hur den är uppbyggt. Komplexiteten är det jag som skapar genom att vilja testa en massa olika scenario och bygga egna styrsystem och andra grejer. Inga termosar, aktiva termosar, passiv termosreglering, Lexus homebrew innegivare, thermia link, med utan aktiv VP länk. Försöka få thermiq och link att fungera i hop fast båda pratar samtidigt mot samma comport Jag har två stycken olika loggsystem där det ena bygger på stor del egen kod som testas och utvärderas. Där bygger jag även upp motsvarigheten till eget styr med beräkning av GM mot kurvor och börvärden med sekundintegral osv. Jag har digitala tryckgivare och realtidshälsokontroll på maskinen utöver COP beräkningar. Det är ju mina egna prylar och dom hänger inte ihop med uppvärmningen på något sätt. Det är inget som behövs eller ens i dagsläget påverkar uppvärmningen av huset. Värmepumpen själv är dödsenkel och det enda jag kan ändra på min värmepump är samma som ni. Det som går att justera i styrsystemet och farten på cirkulationspumpar. Jag har inte fler parametrar än någon annan.
men faktum är att Rinnan har en betydligt mer krävande uppgift framför sig för att till fullo förstå systemet, och vad eventuella ändringar resulterar i, än vad någon med en enklare anläggning har.När han lärt sig precis hur saker och ting hänger ihop kommer han att ha en väl fungerande anläggning med 100% effekttäckningsgrad och hög COP.