0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Finns det inte ett värde typ vpmin du kan höja så det räcker till avfrostningarna eller funkar inte det
Hej,Hade under hosten en del strul med larm om "Lågtryck Prestostat", var i kontakt med CTC. Från CTC:s sida ville de följa upp läget. Nu några grader på minussidan så har ja samma alarm minst 2 ggr/dygn och var på nytt i kontakt med CTC. Fick som råd att min huskurva är på tok för låg(28) o servicekillen menade att den borde ligga runt 35.
Jo kollade samma trådar redan tidigare. Har nån någon aning om hur man kan kolla om kortet behöver bytas? Finns det nån form av versionsnummer eller liknande? Systemet jag har är rätt nytt men man vet ju inte från vilket år styrkorten är..!
Har nu haft stopp på pumpen (105) både igår morse och nu i morse. Båda gångerna med larm "lågtryck pressostat". Detta är också de två första nätterna det varit kallt (ner mot -10) i Malmö så sambandet känns ju relativt uppenbart. Efter återställning av larmet så funkar pumpen igen. Igår verkade den gå hela dagen i alla fall men då kröp nog tempen upp mot nollan. Detta är tredje vintern och de två föregående vintrarna var j både kallare och längre och då hade jag inga problem. Felaktiga styrkort etc. borde väl visat sig redan då? Den är inte igensatt på baksidan, det har jag kollat. Vad kan man mer kolla själv innan man ringer? Har kollat lite i de andra trådarna och båda verkade resultera i bytta styrkort eller pressostat.