0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
tjena, min kompressor är på 800w och nu med -19 ºC går den på knäna.Jag håller fortfarande tillbaka elpatronen till 4,5kw men det är tufft.
Aha, Läste precis den lilla texten du hade underst, du har en annan FLVP o flera kvm att värma än våra 120. Vad är det för Luftsolfångare du har? Funkar såna bra nu? Vi hade drygt 20000kWh i förbrukning innan LLVP:n, under 15600kWh nu (uppskattat). Krypgrundsavfuktaren drar en massa så det är lite missvisande siffror, vi kommer nog ner till under 13000kWh efter jag fixat till det under sommaren (önsketänkande?).
Luftsolfångaren, 4m2, funkar kanon från slutet på februari till mitten på november.Mitt i vintern, när det behövs som mest, finns ingen sol.
Foto på den? Märke? Cirkulerar du inneluften genom luftsolfångaren?
Startade om pumpen för det har hjälpt mot problemet förut. Nu hoppar inte kompressorn igång, panntemp<44, startade om pumpen igen, kompressorn kommer inte igång, väntade minst 5 minuter efter båda omstarterna. Har jag en kompressorhaveri nu ?!?! Oj, den hade hoppat igång nu som tur är, phuu, hur lång tid kan det gå efter pump-reboot innan kompressorn ska gå igång? Om inte den hära pumpen blir min död så kortar den säkert ner min livslängd eller ger mig åtminstone en massa gråa hårstrån .
Shunten är bara en motor. Styrkortet kör antingen spänning på öppna sidan eller på stäng sidan.