0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kolla att cirkpumpen funkar?Kolla även om shunten är öppen/stängd?Har du nån manual?Det går att ladda hem från Nibes hemsida annars.
En sån här shunt våran nibe har: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=27561.0Jag antar att jag styr den manuellt när jag trycker in den, rätt eller fel?Misstänker att det var bara ett lyckoträff tidigare att jag fick samma ärvärde som börvärde när jag tryckte in och vred på ratten.Är shunten paj ifall ratten är ute (icke intryckt) och ärvärdet inte blir som börvärdet?
Shuntratten intryckt = manuellt läge, utploppad är automatik. Styr den inte till rätt framledningstemp i utploppat läge är nått sönder.
Kör lite manuellt mellan ändlägena och kolla sen om automatiken fungerar - om inte har nog motorn eller något relä i elboxen pajat!
Jag menar relä på elektronikkortet. Jag vet inte hur shunten är konstruerad- Det är möjligt att det finns ändlägesbrytare som kan haka upp sig men om man har shunten midskepps och den inte rör på sig torde det vara motor eller relä. Jag har dock ingen metod för felsökning att presentera.
A02 (risk för sönderfrysning av tilluftsbatteriet) blinkade igår morse.Nu exempelvis är avvikelsen på framledningen -4, kan det vara "normalt"? Panntempen är 47 (duschade lite drygt en timma sedan).
En avvikelse på -4 precis efter en dusch är säkert OK, mer bekymrad över A02.Kolla avvikelsen precis då det larmar nästa gång?