0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
tbatba & Gano: Jag kanske ska förtydliga lite, jag förnekar inte det faktum att Nocrian har en brist när det gäller avfrostningen jämfört tex Toshiba. Jag har faktiskt räknat med att detta ska visa sig från -12/-13°C och neråt här, just pga husets "beskaffenhet". Jag visste vad jag köpte. Med de temperaturer vi normalt har, så har "äggklockan" inte så stor betydelse här. Jag behöver min effekt som mest av pumparna ner till -15°C, sen finns annat. Det känns nästan som man får be om ursäkt för det ibland! Jag vill ändå försöka begripa beskrivningen från Fujitsu. "Schematisk översikt" snarare, men det är tyvärr det enda jag fått tag på. Vad mer än de angivna tids/temperaturgränserna styr? Vid -10°C kan den omöjligt gå i fyra timmar enbart baserat på de uppgifterna. Jämfört Toshiba beskrivs tex inga mellanlagrade temperaturer. Att den kör enligt "1st defrost" och sedan går till "2nd defrost and later" och stannar där med de gränserna, fungerar inte. I min skalle då... Det går att tvinga Nocrian under pågående drift till kortare tid mellan avfrostningar än 35 minuter tex. Sedan blir intervallerna längre när belastningen minskar. Det är ingen jävla hackspett mao. Björn på FGNoric var vänlig nog att svara på mitt mail och har ju bekräftat att det är den beskrivning som ligger hos Fujitsu. Då får man vackert utgå från den. Det är faktiskt det enda svar jag fått på de mail jag skickat. Det är även därför jag helt plötsligt blivit aktiv här på forumet. Jag är tyvärr ofta "idiot" när det gäller mina egna grejer, jag vill veta hur de fungerar, så långt det är möjligt. Och lite till... Men jag ligger inte sömnlös för detta precis.
Vi får väl gå ihop ett gäng och reverse-engineera skiten! Kan inte vara speciellt komplicerat?