0 medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Ingen tar illa vid sig, må så vara. Jag skulle tycka det vore synd om ngn försvann oavsett vem det skulle vara. Vad har jag då gjort som är så dåligt?Om vi tittar på denna tråden så har den resulterat i att ett flertal medlemmar engagerat sig i sin VP och tittat närmare på hur den verkligen går. En del är nöjda med sina nya inställningar och skulle dem inte vara det så kan man ju bara skifta tillbaka till de ursprungliga inställningarna, svårare är det inte. Hur kan det vara så dåligt med att medlemmar engagerar sig i sin maskin?Och varför hackar du enbart på mig? Jag försöker skriva på ett trevligt sätt vilket du absolut inte gör, inte mot mig i varje fall. Vad gäller om Thermia är bättre än Nibe, ingen aning om hur dessa tester går till, men du som är en pragmatiker och oftast skeptisk mot det mesta. Det förvånar mig att du litar blint på dessa tester. Tror du att jag har ett intresse i att framhäva Thermia som så himla bra, bara för att jag är ÅF för dessa pumpar?Det spelar mig ingen roll alls, jag skull inte vara det om jag inte gillade hur de presterar kyltekniskt. Men det är intressant hur du brusar upp om man dissar Nibe Då kastar du upp COP siffror direkt.Jag anser mig inte vara synonym med Thermia bara för att jag köper deras pumpar, det är allt jag gör som ÅF. Jag handlar där precis som jag handlar på dahl, inget mer.Vad gäller flöden så sade jag bara hur mkt effekt vi kan stoppa in i ett system utan att förändra flödena. Vill man ändra flödet, så gör då det.
högre lyfthöjd för pumpen innebär en högre drivström om man måste stressa systemet då man vill ha mer ur det än vad som rekomenderas . Allt hänger på motståndet i det rör som energin ska transporteras i .VVC läckor (cirkulerande vatten) är ett bekymmer inom vvs då det är massor med vattenskader som uppstår pga dessa installationer. ljudet med ventilerna tog jag upp för allmän kännedom .cocacola
Starvärde VP -5Max retur 48Utetemp 2,2Förångartemp -9,8Suggastemp -2,8Vätskeledningstemp 35,8 Förmodar att detta är framledningen från Värmepumpen?Hetgastemp 73,5Returtemp 34,1 Förmodar att detta är RadiatorreturenDiff Fram/Retur 6,6 Brukar ligga på ca 8,8 Kan ha minskat sedan jag flyttade framledningsgivren.Siffrorna stämmed rock dåligt med dem jag får från Logger 2020, vilka jag litar mer på. Kan någon bidra till att jag vet vilka givare som benämns hu vore jag tacksam.
ja David . för att öka flödet måste pumpen kompensera för det ökade motstånd som uppstår vilket innebären högre drivström cocacola