0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Thumbsupklart man vill mäta hela duken. eller menar du att det blir olika tempeartur beroende på vilken färg som lyser på duken på en specifik cm2 obs skämt
som alla småknattar kan du nu sitta o störa biovisningen med din laserpekare och samtidigt mäta temperaturen på duken Thumbsup
En sak jag reagerat över är när jag sköt lite i mitt garage. Jag har ett stort aluminiumfönster i ena väggen och karmen (som är ganska stor) hade en temp på 4 ºC, väggen bredvid hade en temp på 11 ºC. Samma karm hade på utsidan en temp på 2 ºC när utetempen var ca -2 ºC.Detta fönstret verkade som gjort för att transportera värme, jag skall mala ned det och späda i mitt radiatorvatten
Har jag kastat en femhundring i havet, skulle jag köpt en bättre picka?Direkt uppe på min pump har jag två flexislangar på ca 30cm vardera, dessa ansluter direkt på målade järnrör, det var på dessa rör jag valde att mäta nu.Pumpens egen display visade 36º ut, men med min temppicka fick jag 40º på det målade röret. Min egen Dallasgivare visade 34º, men den vet jag är på ett taskigt ställe.Nog borde det vara varmare där Nibe placerat sin givare för utgående värme, än vad jag mätt upp på ett oisolerat rör utanför pumpen?