0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Okej hmm, skum engelska, och du tänker inte på ACCEPTED heating va kan bara inte fatta vad ordet excepted gör där...Hade den på 23 när jag körde värmeläget o mätte...och vi borde inte haft så varmt här då..om inte kaminen..hmmm...nåja ringer nog ventilationsutveckling imorgon o kollar om kortet finns i lager i Malmö!mvhMackan
Efter massor av googlande har jag fattat vad man i Asien avser med except heating mode Det gäller iofs ett helt annat märke, Beufort, men i deras manual (http://beaufort.ru/files/service-manual/Pults_RC/Serv_Manual_ENG_RC-E4.pdf) skriver man:The range of temperature setting:When shipped, the range of set temperature differs depending on the operation mode as below.Heating : 16~30°C (55~86°F)Except heating (cooling, fan, dry, automatic) : 18~30°C (62~86°F)Det var alltså så idiotiskt som du gissade på Dogge, dem skriver "sätt pumpen i läget förutom värme" istället för att ange något av dem...så jag hade väl pumpen i det enda läget som var fel dvs värme när jag mätte...får mäta om ikväll..
Ny mätning i alla lägen utom värme visar att spänning fanns mellan pol 5+ och 3- och fläkten kan man lätt snurra för hand men den likströmmen på 1 V eller mer som då ska uppstå mellan pol 5+ och 3- när man snurrar manuellt fås ej fram och då ska felet avhjälpas genom att byta fläktmotorn, ska nog öppna den o se om man ser något uppenbart på elektroniken men saknar kopplingsscehma för motorns inre kort..Troligtvis får man väl beställa en ny, dem har en på Polarpumpen för 2000kr (http://www.polarpumpen.se/reservdelar/toshiba-flaktmotor-innedel) som ska passa den nyare RAS-B16 SKVP-E, någon som vet om den passar i min RAS-16EAVP-E? Kollade på Citcop men dem hade bara Panasonic motorer som passade i Pansonics egna. Ventilationsutveckling tar väl nära 4k för en fläktmotor. Tips? I min sitter ju en Panasonic som heter ARW40C8P45TF. Det behöver inte vara keramiska lager i motorn, hoppas ändå sälja huset till sommaren MVH Mackan