0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Raffen.Menar du att QC slangarna är luftfyllda? Jag trodde att de var vacuumsugna i fabrik.
Raffen. Har du några andra belägg än din starka tro och övertygelse för att det är just snabbkopplingarna som gör dessa pumpar sämre?
Hej Rocas! Nej jag menar inte alls att de är luftfyllda utan självklart så är de vaccumsugna i fabriken. Hade inte du förresten någon eller några av dina egna pumpar som hade QC-kopplingar Rocas?? Hur fungerar den eller de pumparna ifh till de pumpar som är anslutna med riktiga rör och skruvkopplingar?? Mvh Raffen.
Hej Purjo! Ja i mitt fall så handlar det inte bara om min egen tro utan det handlar snarare om information jag fått till mig från en hel del kontakter som har egen erfarenhet av dessa olika sorters pumpar med QC-kopplingar, de flesta av dessa pumpar brukar vanligtvis fungera hyfsat lite varierande allt mellan ca 1-3 år även om det också förekommer enstaka undantag som kan fungera i upp till ca 4-5 år. Det här är väl rätt välkänt sedan rätt lång tid tillbaka i tiden Purjo så jag förstår egentligen inte varför du frågar eftersom det här tycker jag att du borde känna till innan du börjar uttala dig. Det finns dessutom en mängd med trådar här på forumet om dessa bekymmer inkl uppfattningar och erfarenheter från andra medlemmar, även erfarenheter och åsikter från medlemmar som är i branchen, så det är bara för dig till att börja söka lite Purjo så du kan lära dig lite mer om det här. Mvh Raffen.
Jo, men det jag är ute efter är om den korta livslängden och dåliga effektiviteten beror just på själva snabbkopplingarna, eller det faktum att det uteslutande är lågprispumpar som har dessa kopplingar.Skulle en 'premiumpump' med snabbkopplingar, noggrant vakuumsugen och fylld med rätt gasmängd på fabrik, funka lika bra som motsvarande 'premiumpump' som installeras på normalt vis?Jag tjatar inte om detta för att jag bara vill skjuta hål på dina argument, utan för att jag vill veta exakt vad som är orsak och verkan
Hej Purjo! Ja i mitt fall så handlar det inte bara om min egen tro utan det handlar snarare om information jag fått till mig från en hel del kontakter som har egen erfarenhet av dessa olika sorters pumpar med QC-kopplingar
Jo, men det jag är ute efter är om den korta livslängden och dåliga effektiviteten beror just på själva snabbkopplingarna, eller det faktum att det uteslutande är lågprispumpar som har dessa kopplingar.
Hej Purjo! Ja det var ju en rätt klurig fråga du ställer här och som vare sig jag eller kanske ens någon annan kan svara dig på ordentligt med avseende på ivf mig kända fakta.
Imponerad att någon orkar bemöta det svammel som kommer ifrån vissa här.År ut och år in så bemöts denna kritik ang. QC, mm. ... Det är väl bara att konstatera att står det inte Toshiba på produkten så är det skit.Om man sen lägger in tillräckligt många inlägg så kan man ju tro att det är någon som kan, har erfarenhet och vet nått... Trodde jag själv i början... tog säkert flera månader innan jag upptäckte hur det ligger till.Det är ju klart också att när självaste Rickard (forum ägaren) till och med skickar ett tack så måste det ju vara sant och seriöst, det som skrivs, att det är en som vet vad han snackar om...Nu är det ju inte så, trots alla dessa mail om frågor från vissa här, och förklaringar, de går inte in bara, beklagligt, men vissa människor kan inte ta till sig något, det är lika idiotiskt som att försöka bevisa nått för en djupt religiös.Synd att man inte kan föra en vettig diskussion istället.Sen effektiviteten ang om de är en kylpump eller en värmepump, så har jag bevisat en gång för alla att Toshiba är en kylpump byggd för kyla, med högre effektivitet ang kyla än värme, vilket borde tyda på att den är byggd för det i första hand. Däremot var det tvärtom på en sk. QC pump av Midea som du kallar "okända marknadsaktörer" med intäkter Över 17.200 miljoner USD. Anställda 130 tusen människor världen över, 2010Hur va det nu... vilka va det som tillverkade Toshiba...Det var väl Midea?