Jag har ingen 750 heller... Men jag blev nyfiken!

Du skulle kanske kunna strypa några golvvärmeslingor (t ex om du har termostater på dem), eller på annat sätt se till att pumpen tillfälligt får arbeta på en mindre yta, bara för att se om effekten då räcker till för att höja temperaturen (det borde ju bli skillnad då kan man tycka). På detta sätt kanske du kan få reda på om pumpen över huvud taget ger högre temp än vad du får nu.
Jag sökte på ordet golvvärme i Installationshandboken (finns på
http://www.nibe.se/Produkter/Franluftsvarmepumpar/Produktsortiment/NIBE-F750/ ) för att se vad det finns för inställningar:
Hittade då några olika saker som:
1. Inställning av "flödesinst. klimatsystem". (sid 30 enligt sidnumreringen, inte i PDFen). Du kan ju kolla hur din pump är inställd så att den är inställd på golvvärme.
2. Max framledningstemperatur, sid 32. Kolla så att du inte begränsat till för lågt (fast då borde ju inte eltillskott hjälpa).
3. Sid 44: "Om frånluftstemperaturen understiger 16 °C blockeras kompressorn och eltillsatsen tillåts gå
in. ". Om din temperaturgivare för frånluften tycker att det är för kallt så verkar ju kompressorn blockeras? Kan givaren vara dålig?
Slut på gissningar!

/ Erik