0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Billigare NAD är inte vad det har varit tyvärr.. har haft många NAD, främst 2-kanal men den senaste var en T-754 5.1 hembio.. 754:an var det bra tryck i, den vägde in på respektabla dryga 20kg. Thumbsup De som däremot säljs nu (upp till 8-10tusen) är långt ifrån lika strömstarka per krona som de var för några år sen.Efter NADen köpte jag en Sherwood Newcastle R-872 , udda märke men riktigt trevligt ljud med bra stake i. Den byttes sedan ut p.g.a avsaknad av stöd för full HD Kör numera med en svart Onkyo tx-nr807, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=465047 är helnöjd Thumbsup Thumbsup Riktigt strömstark och driftsäker, varmt ljud, bra 2kanal och stöddiga muskler för att vara hembioreceiver i denna prisklass. Givetvis har den webradio Börjar väl bli dags att byta den p.g.a föråldrad (2 år) Men det blir inte förens jag har en 3D tv och dito spelare. 807:an stödjer icke 3D tyvärr. Nästa pjäs blir lätt en Onkyo igen!Ang surroundljud så tycker jag personligen att *till film* köra med front high som tillägg till surround. Läs mer här ->http://www.dolby.com/consumer/understand/playback/dolby-pro-logic-iiz.htmlGer en jäkla trevlig "rymd" i ljudsystemet edit-> 7.1 skulle jag satsa på i dina kläder
Om du håller på att bygga ett rum så ska du bygga så att det går att uppgradera dvs du ska dra fram så att du kan köra 9.2
Yes , håller på att bygga . Ska vara skivfärdigt i slutet av denna månad . Ska jag förbereda för 2 par bakre högtalare och 2 par främre ? Ungefärliga höjder /placeringar på dem ?
Harman Kardon, hur är deras kvalitet och styrka i dag?Dom var ju kända tidigare för att kunna spela högt men ändå låta perfekt.Kablar? Hur stor skillnad gör signal/högtalar kablar? ex en som kostar 500 mot en som kostar över 2000?Såg hifiklubben hade nån exemplar på över 20000 med galet pris skulle jag säga..
Jag har varit på några kabelprovlyssningar på HiFi-klubben. Alla hör skillnad på olika kablar, men ingen kan tala om vilken som är dyr eller billig (förutom skitbillig)...Det bästa är att provlyssna olika kablar till anläggningen hemma och sen bestämma sig för vilken man vill ha.
Nästa grej är väl nätsladdar för tusentals kronor, som kopplas i ett uttag för en hundring, där det sitter FK i andra änden...
Hur har provningarna genomförts?Om det inte är dubbel blindtest, där resultaten hållit statistiskt, så är de inte värda nåt.Mig veterligt har skillnader kablar från lampsladd och bättre aldrig lyckats påvisas vid korrekt genomförda lyssningstester.Nästa grej är väl nätsladdar för tusentals kronor, som kopplas i ett uttag för en hundring, där det sitter FK i andra änden...Ormolja...
Harman Kardon, hur är deras kvalitet och styrka i dag?Dom var ju kända tidigare för att kunna spela högt men ändå låta perfekt.