0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Sutarn! Se till och kolla gärna upp tätningen i vägggenomföringen för rören mm mellan innerdelen och utedelen. Det är mkt vanligt att detta hål inte är noggrant tätat och då drar det in kalluft där som därmed påverkar tempavkännaren som brukar sitta på samma sida av pumpinnerdelen där rören går ut, detta gör att denna givare tror att det är kallare än vad det är i rummet och sätter därför upp farten rejält på pumpen. Mvh Raffen.
tror jag löste problemet idag genom att isolera hålet i väggen bättre. Nu håller den inställd temp bättre och inte massa start o stopp från pumpen.
Misstänker att vi har samma problem som du hade. Var isolerade du exakt? Inifrån och/eller utifrån? Bara att slita loss "skyddskanalslocket" på utsidan och isolera hålet med vad? Är det inte svårt att komma åt vägg-genomföringen från insidan?
Om du tittar på sidan av innerdelen så finns det en liten kåpa i nedkant på varje sida. Beroende på vilken sida rören är anslutna kan du lossa denna kåpa så kommer du åt hållet ut ur väggen. Där tätade jag med vanlig mineralull.
Ok, tack men vågade inte börja bända loss plastkåpan än, kanske går sönder om man gör fel
Du bara trycker lite på den så lossar den.
mätte utblåstempen tidigt i morses. Utetempen låg på -3, inluft +22, börvärde 31 ºC, fläkt3 och 61 ºC i utblåset! ThumbsupMåste väl anses vara helt ok eller?
Helt ok Vad använder du för att mäta med? Jag skulle gärna ha en "finare" temp-mätare som mäter lite snabbare och man kan sticka in vid utblåset men dom flesta ligger för högt i pris för att jag ska motivera det enbart för denna användning. Tips mottages gärna! / Snåltarmen