0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Plattor har en tendens till att kunna röra sig då benen på markstativen står på olika plattor.Du bör gräva ut mer än 10-15cm matjord då det är mycket viktigt med underlaget !!Kan du inte gjuta en liten platta istället ?Låter märkligt att Q Heat 660 (FD35VABH) skulle vara 1000:- billigare än Q Heat 630 (FD25VABH) med 5 års totalgaranti !!!!!Låter som någon har prissatt det fel då det inte stämmer överens med inköpspriserna på dom båda eller så har någon köpt på sig alldeles för många av modellen, men det gynnar dig som kund
Spika ihop en träram tar inte så lång tidDom flesta gjuter en platta, åtmindstånde min erfarenhet.Den ska stå där några år så det är värt lite tid och svett att få det bra från början.Börjar det luta åt fel håll så rinner inte vattnet ut som det ska vid avfrostningarna och hela utedelen kan bli som en igloo där isen trycker sönder en hel del.
Ja ha, då fick jag äntligen tummen ur och en Qheat660 är beställd. Valde även markstativ eftersom vi märkt att den gamla pumpen fortplantar sig lite med husstommen. Hur gör jag på enklaste vis ett bra underlag för markstativet. Tänkte gå ut o börja med det idag. Iden är att gräva ur 10-15cm matjord, i med 0,18 eller 0,30, padda åt och sen lägga fyra plattor. Borde funka eller?
Jag gjorde som du tänkt och det har fungerar kanon med 4 st 50x50 plattor, lägg bara plattorna så benen står någorlunda mitt på.Nu vet jag inte vad din väger men min väger 135 kg.